Odpowiedzialne działanie to podstawa prowadzonej przez nas działalności gospodarczej. Każdy pracownik jest zobowiązany do przestrzegania naszych Zasad prowadzenia działalności biznesowej. Działamy odpowiedzialnie, zgodnie z przepisami i regulacjami prawnymi, a także naszymi wewnętrznymi zasadami i wytycznymi.
Zapobiegaj, dostrzegaj i reaguj.
Zapobiegamy
- Pozytywne przykłady pochodzące od najwyższego kierownictwa
- Zarządzanie ryzykiem
- Wytyczne i procedury
- Szkolenia i komunikacja
- Doradztwo i wsparcie
- Integracja z procesami HR
Dostrzegamy
- Internetowy system zgłaszania nieprawidłowości
- Kontrola zgodności
- Monitoring
- Audyty zgodności
- Postępowania wyjaśniające
Reagujemy
- Wdrażanie środków zapobiegawczych
- Sankcje za niewłaściwe postępowanie
- Zarządzanie nieprawidłowościami
Zasady prowadzenia działalności biznesowej Silekol to zbiór wartości i zasad, które są najważniejsze dla Spółki, jej pracowników i współpracowników. Są to zasady, którymi chcemy się kierować w naszych codziennych relacjach z klientami, partnerami biznesowymi i sobą nawzajem.
Zasady prowadzenia działalności biznesowej SilekolInstrukcja Compliance to kompendium wytycznych i zasad zgodności Silekol. Oprócz wytycznych dotyczących postępowania w biznesie zawiera on inne kluczowe tematy dotyczące zgodności.
Instrukcja Compliance SilekolWspółpraca!
SYSTEM ZGŁASZANIA NIEPRAWIDŁOWOŚCI SILEKOL
Świat biznesu zmienia się każdego dnia, a my nieustannie stajemy przed nowymi wyzwaniami. Wraz ze zmianami w firmie i zmieniającymi się wymogami prawnymi, musimy stale dostosowywać i udoskonalać nasz istniejący system compliance.
Ważne jest dla nas, aby wszystko, co robimy w Silekol, było zgodne z najwyższymi standardami. Czujemy się współodpowiedzialni za ludzi i środowisko. Chcemy uniknąć szkód i chronić interesy naszych partnerów biznesowych. Cenimy sobie bycie uczciwym partnerem. Zdajemy sobie jednak sprawę z tego, że nieprawidłowości są nieuniknione. Chcemy temu konsekwentnie przeciwdziałać – między innymi poprzez wdrożenie system zgłaszania nieprawidłowości. Aby chronić naszą firmę przed ryzykiem braku zgodności, zdecydowaliśmy się na utworzenie internetowego systemu zgłaszania nieprawidłowości. Dzięki niemu uzyskamy wiedzę o potencjalnych nieprawidłowościach już na wczesnym etapie oraz będziemy mogli natychmiast podejmować odpowiednie działania naprawcze i wdrażać odpowiednie środki przeciwdziałania podobnym nieprawidłowościom w przyszłości. System oferuje możliwość anonimowego zgłaszania domniemanych lub faktycznych naruszeń przepisów prawa lub naszych Zasad prowadzenia działalności biznesowej.
Razem możemy chronić Silekol przed zagrożeniami.
System zgłaszania nieprawidłowości
Olesiński i Wspólnicy Sp.k.
Specjalista ds. compliance
Silekol zobowiązuje się do przejrzystości podatkowej i odpowiedzialnego zarządzania podatkami, biorąc pod uwagę wszystkich interesariuszy. Silekol zapewnia, że wszystkie obowiązujące przepisy podatkowe są przestrzegane. Wysokość zobowiązań podatkowych obliczana jest z należytą starannością, w oparciu o posiadaną wiedzę, obowiązujące przepisy dotyczące podatków i bilansów oraz zgodnie z rzeczywistym przebiegiem zdarzeń gospodarczych i wypłacana w terminach określonych przepisami prawa.
Jednym z obowiązków wynikających z prawa polskiego jest opublikowanie strategii podatkowej. Strategia podatkowa firmy na 2020 r. jest publicznie dostępna pod poniższym linkiem.
Strategia podatkowa